UA-141307940-1

درد سرهای استارت آپی (قسمت اول)

این روزها تب استارت آپ بالاست و صدها ایده ثبت شده یا ثبت نشده به این حوزه و بازی گام میگذارن . ولی 98 درصد اونها شکست رو تجربه میکنن و اگه شانس بیارن فقط شکست بخورن و بدهی بالا نیارن که تقریبا غیرممکنه ، چون هر شکست هزینه های خودش رو داره .

 

اولین دردسری که خیلی از استارت آپ ها با اون موجه میشن پوله ، بعله ، اگه پول نباشه واقعا نمیشه کاری کرد ، پوله که باعث میشه تیم دور هم جمع بشه و پوله که باعث میشه نذاره بچه های تیم به فکر شغل دوم باشن ، پوله که باعث میشه تبلیغ کنین ، پوله که باعث میشه زیرساخت هاتون رو قوی کنین و هزار و یک مزایای دیگه . بر خلاف برخی باورها که میگه پول همه چیز نیست ولی تو استارت آپ پول یکی از ارکان اصلی موفقیه .

البته توجه داشته باشید اگه روی پول در استارت آپ مدیریت نباشه میتونه به همون اندازه که نجات بخش باشه مهلک باشه .

پس یادتون نره پول رو تو استارت آپ شدیدا مدیریت کنید .

چالش بعدی که میتونه تو استارت آپ بوجود بیاد ، تیم هست . تیم هم یکی از 3 ارکان مهم استارت آپ هاست . اینکه به اصطلاح افراد تیمتون این کاره باشن خیلی مهمه . کسی که تو استارت آپ کار میکنه باید از روحیات کارمندی بدور باشه و فکر این نباشه که بیاد و کار کنه و آخر ماه یه حقوقی بگیره و عیدی و سنوات بگیره و بره . کسی که تو استارت آپ کار میکنه باید عاشق باشه ، عاشق کار گروهی ، عاشق کار تیمی ، عاشق تیم ، عاشق پیشرفت و عاشق کار ، پیدا کردن این تیم واقعا سخته و خیلی از تیم ها قیدشو میزنن و به غیر از این بسنده میکنن که خب طبیعتا خیلی به مشکل میخورن .

مشکل بعدی ایده میتونه باشه . ایده خیلی خیلی مهمه ، شکی نیست ولی اینکه هر روز به این فکر کنیم که ایده مون رو کپی کنن معمولا عمل خوشایندی نیست . درسته بازار کپی کاری خیلی داغه ولی با یکسری راهکار خیال خودتون رو راحت کنید ، مثلا ایده یا برندتون رو هر چه سریعتر ثبت کنید . این رو هم توجه داشته باشید که هزاران هزار ایده ناب و بکر تو دنیا بوده که یا دیر عملی شده و یا هرگز عملی نشده و صاحبان اون ایده بعدها خیلی حسرت خوردن . پس تا دیر نشده ایده تون رو با مطالعه و تحقیق قبل از اون ، عملی کنید ( ادامه دارد)

آسان چاره در زمینه درج تبلیغات در حوزه خدمات فعالیت می کند و با خلق ارزش هایی برای کاربرانی که از خدمات استفاده میکنند و همچنین مشتریانی که خدمات ارائه می کنند ، همیشه بهترین و مناسب ترین انتخاب را برای کاربرانش فراهم می کند. آسان چاره بطور کلی در حوزه :  خدمات it ، خدمات مدیا ، خدمات حقوقی ، استخدام ، خدمات آموزش و خدمات خانه و ساختمان فعال است و شما میتوانید بطور رایگان در تمامی این حوزه ها آگهی دهید هم بصورت خدمات دهنده و هم بصورت جدمات گیرنده  .